Review Ephyra Skin Bar | Ephyra Skin Bar Penyelesaian Masalah Kulit Yang Terbaik

Tuesday 13 January 2015

Assalamualaikum.. Selamat Sejahtera..



Alhamdulillah, dengan izinNya saya diantara 50 peserta yang terpilih telah diberi peluang untuk menggunakan produk terbaru ephyra iaitu Ephyra Skin Bar. Setelah sebulan tempoh percubaan diberi, kini tiba masanya untuk saya menunjukkan kesan dari pemakaian produk tersebut.

Saya telah menggunakan ephyra skin bar bermula pada 15 disember 2014 sehingga hasil review ini 13 januari 2015. Alhamdulillah, ephyra skin bar serasi dengan kulit muka saya yang sensitive ini. Dan ianya juga memberikan hasil kesan yang sangat best. Dan ternyata berbeza dengan penggunaan produk yang lain.


Muka lebih segar.
-          Setelah beberapa kali mencuci muka menggunakan ephyra skin bar ini, apa yang saya dapat rasakan muka menjadi lebih segar. Bau skin bar ini juga yang lembut dan wangi membuatkan muka saya bertambah segar setelah dicuci. Muka juga menjadi lembut.

Glowing.
-          Setelah melahirkan Zahra sesungguhnya kulit muka saya menjadi pucat, nampak kusam dan nampak sangat tidak bermaya. Ternyata ephyra skin bar sangat membantu kerana setelah seminggu menggunakan produk ephyra skin bar ini, mak saya juga ada menegur kulit muka saya nampak lain. Cerah, berseri dan bersih. Saya tidak pernah rasa perubahan muka yang glowing sebegini

Tona kulit.
-          Disebabkan saya mempunyai masalah tona kulit yang tidak sekata, ephyra skin bar ini juga membantu sedikit sebanyak dalam masalah ini. Apa yang saya perhatikan, tona kulit saya juga nampak perubahan. Ianya begitu serasi dalam membantu masalah ini. Kini saya juga jarang sekali menggunakan makeup ketika keluar rumah dan tidak perlu risau dengan pandangan orang terhadap kulit muka saya.

Mencerahkan.
-          Dalam mengatasi masalah kulit tidak sekata, pucat, ephyra skin bar ini juga membantu mencerahkan kulit saya. Ohh, ya.. ini bukanlah pujian semata-mata, tetapi mak saya yang menegur ketika berkunjung ke rumah saya dan ketika itu dan telah menggunakan ephyra skin bar ini selama seminggu. Dan ianya juga menyakinkan saya untuk menerusakn ephyra skin bar ini pada hari-hari seterusnya.

Tidak berminyak.
-          Saya menggunakan ephyra skin bar ini sehari hanya 2kali. Ternyata kulit muka saya juga tidak berminyak walaupun selepas 5jam ianya dicuci. Dan saya juga dapat mengatasi masalah kulit berminyak di wajah saya. 

Bintik hitam.
-     Walaupun saya tidak mempunyai masalah bintik hitam yang begitu ketara, apa yang saya perhatikan, dengan penggunaan ephyra skin bar ini, bintik hitam yang ada disekitar hidung juga hilang. malah menampakkan muka lebih bersih.

* sebelum penggunaan. muka pucat. bawah mata yang gelap. kesan jerawat yang sangat gelap. kulit bertompok putih.

* selepas 25hari penggunaan ephyra skin bar. muka cerah. glowing. kesan parut jerawat pudar. kesan gelap bawah mata juga hilang.

* gambar bukan diedit atau effect camera. dan gambar selepas (bertudung biru) ianya diambil tanpa memakai sebarang makeup mahu pun bedak. 

Sesungguhnya Ephyra skin bar ini sememangnya membantu saya dalam mencari produk yang bersesuaian dengan kulit muka saya yang sensitive ini. Dan saya akan meneruskan pemakaian ephyra skin bar ini untuk hari-hari seterusnya bagi mendapatkan hasil yang lebih baik disamping ianya membantu masalah kulit yang saya hadapi.

insyaAllah jika diberi peluang juga, saya akan meneruskan penggunaan ephyra skin bar ini dan juga minuman ephyra untuk mendapatkan hasil yang terbaik untuk merawat masalah muka dan masalah kesihatan.


Official Facebook : https://www.facebook.com/oceanlife2u
Official Instagram : @ephyra2u
Hotline : 019 3999 238 / 03 41417889 (office hours only)



Giveaway Ephyra Skin Bar Di Mialiana.com ini dianjurkan oleh blogger Mia Liana dan ditaja sepenuhnya oleh Oceanlife Marketing Sdn Bhd. Untuk mengetahui preview dan hadiah giveaway, sila klik SINI.

** Ejen/dealer Ephyra lain dilarang membuat promosi di ruangan komen entri review peserta giveaway ini. Harap maklum.

17 comments

  1. good luck mimie mna tau rezeki zahra dpt tmpt pertama

    ciksu tlupa nk join hri tu
    sibuk blk kg..

    ReplyDelete
  2. Comelnya baby...mkin cun mummy ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhmdulillah.. Bby je yng comey.. Mummy xcun pun. Hehe

      Delete
  3. nampak perubahan :)
    singgah sini, dari GA yang sama, good luck!
    http://www.haneeza.com/2015/01/ephyra-skin-bar-rahsia-jelita.html

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum...semakin berseri n gud luck...;)

    ReplyDelete
  5. makin berseri2 laaa...gud luck

    http://www.bakul2011.com/2015/01/testimoni-ephyra-cabaran-30-hari.html

    ReplyDelete
  6. WAHHHHHHHHH !!!

    makin cantik lah lepas nie,

    http://www.azneyshamsuddin.com/2015/01/official-facebook-httpswww.html

    ReplyDelete
  7. mmg nampk kulit muka berubah bila pakai.
    shark pn plan nk teruskan dgn produk nie.
    mmg nampk perbezaan dia.

    ReplyDelete
  8. waa ... santek da dia ....:)

    ReplyDelete
  9. Kenapa dengan tompok putih di muka ye? Lepas pakai hilang tak tompok tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tompok putih tu tak tahu knpa. Tapi sy mmng ada mslh kulit x skata.

      Delete