Aduhai..

Friday 17 January 2014

Assalamualaikum, selamat petang. 

kisah semalam. petang. semalam bos ada temujanji ngan auditer baru. so saya dipanggil hadap sama. aduhai. kenangan last kerja. kenangan nak dengar pasal audit audit ni.

dah selesai cerita kisah hal kerja, sempat la dorang bergurau senda. puan auditer siap cakap lagi, confirm ke nak berhenti. then i say la, akan berhenti. tapi bukan la sekarang. surat pun xbuat lagi.

saya bab nak buat surat ni malas pun ada sebenarnya. malas nak menaip. malas nak mengarang ayat. malas segalanya + sayang juga nak benti.

pastu dalam gurau gurau :

puan auditer : konfirm la nak benti ye?

boss 'z' : kami ni tiap malam baca yassin jangan kasi dia benti. *gelak gelak*

boss 'y' : orang nak benti kita xleh halang..

me : hahaha *gelak sama*

aduhai bos.. saya sebenarnya nak benti pun serba salah tau.. kesian pula.. sebab time saya benti nanti time tengah bizi nak buat audit. semalam dah cakap dah ngan bos, seandainya masih memerlukan khidmat saya, insyaAllah saya boleh lagi bertugas sampai bulan 3..

walaupun dah ada pengganti baru, saya rasa serba salah sebab saya tahu kerja audit rumit. lagipun saya boleh stay selagi belum dapat umah kaurters..

serba salah.

16 comments

  1. Assalamualaikum mimi, semoga dipermudahkan urusan kamu suami isteri :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'salam.. insyaAllah sheila.. :) moga dipermudahkan la nti..

      Delete
  2. smge dipermudahkan sgalanya..
    buat keputusan yg terbaik..
    =)

    ReplyDelete
  3. bagus betul mimie...klu sy time audit mmg nk cabut..serabut..heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikutkan hati memang nak cabut faezah.. tapi macam tak smpai hati.. kalau dorang xkisah, bnti je la..hehe

      Delete
  4. in shaa Allah semoga dipermudahkan ye.
    sama la mcm ciksu dulu. mcm ni le dilema. sampai manager besar siap offer nak naikkan gaji lagi. hahaa. tp hati ttp nk resign. kja bila bila bolrh cari tpi suami.. aduhai, tak sanggup dh masa tu nk berjauhan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah ciksu.. :)
      btul tu.. saya ni pun dah mcm dlm dilema pula.. umah xdpt lg..

      Delete
  5. Audit mmg ssh kottt..xsuka..nnt akaun bisibg je..hahaha..slalu gaduh dgn akaun sbb ad je xkna..tp nnt akaun kna plak nk jawab gn auditor..haha.xpe mimie..slagi blh kat situ stay dulu... :)

    ReplyDelete
  6. audit memang susah pun ayut. kadang tak terjangkal dek akal apa yang dorang minta.
    stay pun setakat yang boleh je ayut.. bg can kat orang lain tuk kerja pula..hehe

    ReplyDelete
  7. mcm tu la kalau bos dah sayang,, kena pkir bnyk kali kan mimie..

    ReplyDelete
  8. hubby lak dah kasi lampu hijau soh benti lak yea.. aduii.. pk lea man yag terbaek mimi.. hu3

    ReplyDelete
  9. tekadkan hati mimie..
    kdg2 ape kita xsuka itu yg kita kena buat..

    ReplyDelete
  10. bab audit memang memeningkan kepala kan mimie..
    sabar jelah...
    nape mimie nk bhnti kerja..

    ReplyDelete