Review : Selesai Majlis (cuci periuk!)

Tuesday 26 November 2013

Assalamualaikum, selamat petang..

nak sambung story majlis kawin haritu boleh?? dah 3minggu kawin, story tak habis-habis kan.. hehe.. nak buat camne.. tak kan nak story menonong je kan.. nanti ada yang jemu pula..

ni nak kata review juga ke?? tak kisah la, janji boleh tepek buat kenangan dan buktinya kan? :)

sapa kata pengantin boleh elak dari cuci periuk?? saya rela je cuci.. tak sampai hati nak suh orang-orang tua yang cuci. kita punya majlis, tak kan nak suh orang lain cuci, ye dok??
saya xde la ngelat ke apa.. lagi seronok adalah.. hehe

sesetengah pengantin, bukan nak ngata orang, tapi memang ada kan? kalau pergi photoshoot sampai ke maghrib tak balik-balik.. last-last pangkat makcik pakcik ni la tertonggeng-tonggeng kena cuci periuk..

saya pernah juga ada pengalaman cuci periuk orang kawin. tak sampai hati nak tengok je. coz pengantin dok photoshoot tak balik-balik. pastu dorang dah kemas-kemas barang. saya tolong cuci, sekali ambik kaw, seminggu juga sakit belakang.. sobbsss!..

sampai tido tu xleh nak ngiring. kena tegak je.. minta adik picit-picitkan.. terasa macam bengkak je.. hehe.. pastu mak abah dah larang saya tolong cuci periuk besar2 kat majlis orang.. sebab nanti sakit lagi.. tu la pengalaman saya. so, bila kena turn sendiri, relax je.. jangan nak kata pengantin first time kena basuh periuk ye..

i dah berkali cuci periuk ok..hehe.. termasuk periuk kecik-kecik guna kat umah..  :P

sori, gambar terpaksa gitu.. seksi tangan tu..pakai baju lengan pendek.. hehe.. ni adik la bising suh cepat basuh periuk. masa tu habis outdoor.. rehat jap tukar baju terus keluar cuci.. hehe.. basuh cawan ngan pinggan dulu.. sebab dorang nak kira yang tu..

'abang.. kita pakat cuci sama-sama eh.. tapi periuk abang basuh sorang eh..' haha...

tapi memang saya tak cuci periuk pun.. bukan xnak cuci tau.. malam tu saya betul2 letih.. pastu dorang tunggu nak buka hadiah.. jadinya, cuci yang kecik-kecik dulu..

laki bini yang sangat rajin.. :P  bukti kami tolong cuci sama ye.. hehe

syukur sangat dapat suami yang rajin.. bukan nak puji, tapi dia yang bising suh cepat cuci.. cepat cuci, cepat boleh rehat katanya.. huhu!.. masa kat melaka pun sama.

periuk saya nak cuci esoknya.. ahad. pastu sedara mara nak balik. so biarkan la dulu. then kena hantar cousin ke terminal amanjaya. sekali balik umah tengok abah yang tengah cucikan periuk. Ya Allah, rasa serba salah sangat-sangat. time tu tak perasan. tetiba en.suami menjerit dalam kete. bukan la jerit over kuat-kuat tu ye.. tapi boleh la buat saya terkejut. ingatkan kenapa. rupanya abah tengah cuci.

pastu terus en.suami tukar suar track tolong abah cucikan periuk tu. time tu pula dah tengahari. jadi saya masuk tolong mak kat dapur.. tapi....

haaa, tak bererti kat perak saya tak cuci periuk, kat melaka pun sama ye.. kat melaka saya cuci segala periuk yang ada. cuma kawah berat tu, takler saya angkat. tak mampu nak angkat.. T_T

dah la ahad tu hujan renyai. dalam hujan juga la kitorng settlekan kerja. tapi seronok tau. tapi rugi pula gambar xde. hehehe.. time tu saya & husband je la.. memang la kena usik-usik ngan sedara mara en.suami, tapi rasa macam ehhh, jangan la kata saya first time kena cuci periukkkkkkk.. dah selalu buat.. cuma periuk besar gedabak ni je la time kenduri pun nak buat.. hehe

tapi saya rasa seronok sangat-sangat. tu la kenangan saya time kawin.. cuci periuk majlis sendiri, xdehal la.. tak kan nak dok relax goyang kaki je kan??

36 comments

  1. sakit pinggang cuci periuk..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasa la tu cik nor.. sebab tertonggeng2 kan..hehe

      Delete
  2. time kite kawen dulu pon kena buli basuh periuk jugakk..heheheeh

    ReplyDelete
  3. kesian pengantin pun kena cuci pinggan. hihi. sweetnya akak basuh pinggan dengan suami :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala..xdehal la cuci2 pnggang ni.. best tau.. ;)

      Delete
  4. mase akak kawen dulu pon pakat2 cuci periuk kawah ngan en hubby..seronok tau!..hihi..

    ReplyDelete
  5. terasa pulak .. hahaa .. periuk masa majlis asben yang cuci .. ida goyang kaki jer .. ngee ..

    ReplyDelete
  6. hihi...cuci perut...mak aii....
    best gak tu :)

    ReplyDelete
  7. Kalau kat tempat akak Mimie. Cuci periuk adalah pengantin kena cuci. Memang semua org akn tinggalkan nak kasi pengantin cuci. Akak pun dulu masa kawin kena cuci kawah bagai dengan hubby. Hehe. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la.. adil la kan.. tak kan pengantin nak syok je.. kena juga kasi merasa cuci periuk kawah..ehhehe

      Delete
  8. Kenangan manis pasangan berkahwin jika kenduri masak sendirikan. Seronok cuci periuk masa ni. Pengantin baru semua boleh buat.hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang ni katering.. tapi katering ni ok je.. kat seminggu baru hntar periuk balik..hehe

      Delete
  9. lalalaa,sweet la..hehee..kenangan ni cuci sama2 :)

    ReplyDelete
  10. saya ada 4 org kakak n 4 abg . masa mrk kawin saya teruk buat kerja dan berjaga mlm . saya kata pd mrk , bila saya kawin nanti , saya nak jadi raja sehari trus ... hahahaaaa

    ReplyDelete
  11. comel nye akak ngan suami .. alahai sweet2 je

    ReplyDelete
  12. bagusnye pengantin..rajin sangat. haah akak setuju bab ade golongan pengantin yang gi photoshoot sampai magrib tuh. dorang lagi pentingkan posing dari nak tolong family. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala kak.. bukan susah pun cuci mencuci ni.. cumanya kalau periuk tu, lebih besar dari yang selalu kita guna je.. betul tu kak.. sebab saya pernah tgk sndiri pngantin camtu.. dh lama still pakai baju masa sanding lagi.. eeiii..

      Delete
  13. akak dulu kawen guna catering.x merasa cuci periuk ni.setakat cuci pinggan n gelas je.anyway selamat pengantin baru.klik tabung

    ReplyDelete
    Replies
    1. mekasih kak.. :)
      oo.. saya pun katering juga.. tp sebab dorang kasi kitorng merasa cuci, kami cuci je.. hehe

      Delete
  14. Hehehe eka pun selalu gak tolong.

    Tapi kawen nanti msti kene gak haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang akan kena juga eka.. semua ni tak terlepas..
      tapi cuci la dgn hati yang rela ye.. baru rasa seronok..hehehe

      Delete
  15. best nye :)) bile turn saye nieh ..

    ReplyDelete
  16. akak pun sama, kalau time kenduri mesti nak sibukkan diri wat kerja. bukannya apa. kalau duduk saja mesti ada suara suara ngusik. so, lebih baik buat kerja.

    ReplyDelete
  17. Hehe... Yg suami sorg je buat... Sy tkang kmas khemah n meja... Hihi.. Berkilat dia cuci.. Hihi...

    ReplyDelete
  18. sama la.ciksu kalau buat kenduri kendara kat rumah.gitew le ghopenya. ater teman sorang je anak pempuan yg lain sumenya laki.hihi

    ReplyDelete
  19. alahai...rajinnya si pengantin baru...
    romantik romantik sambil cuci periuk..hehe

    ReplyDelete