Wira Kena Sagat Lagi ?!!

Sunday 6 January 2013

assalamualaikum..

ni nak cerita perihal en.wira saya.. tadi kat taman saya ni ada buat kenduri kahwin. saya tak pergi pun. lorong depan umah. malas nak pergi sebab rindu nak main masak-masak. ;)

nak jadi cite, mak yang pergi kenduri tu. pastu ada la jumpa jiran sebaris umah saya, then dia bagitahu kereta saya kena sondol!.. orang tu ntah macam mana dia ngundur, berdentum kat bahagian belakang. tepi lampu..nasib lampu tak pecah.


ni kali ke-4 dah rasanya wira saya kena hentam. semuanya bukan salah saya. semua kesan orang yang buat. sabar je la.

masa mak sampai umah, menjerit dia panggil saya. saya yang terkejut dengar dari dapur terus lari kat kete.. apa yang mampu buat muka camni je la.. T__T
pasrah!..

saya tak pasti kete apa yang hentam. sebab mak pun lupa nak tanya kat jiran tu secara detail. cuma ikut no. plat nya, kete tu bukan no plat perak. yela, kalau dah terkejut, semua lupa kan.
nasib Allah beri sepenuh kesabaran. saya hanya mampu terdiam je bila tengok en.wira kena lagi.

saya parking kete kat luar, kete adik ngan abah dalam umah. sy parking kat luar tu, bukan depan umah, kat simpang depan umah. tapi sy parking tu memang tak makan jalan pun. punya cantik parking pun kena juga..

sabar syamimi ye.. kalau boleh taknak mara-mara. sakit hati dibuatnya. makcik tu cakap bunyi kuat dentuman tu, bayangkan sampai kemek sikit. bersagat sampai keluar cat. 
tapi saya tak dengar dentuman tu sebab adik tengah buat wirering dengan kawan dia. so dalam umah bising. sy pula kat dapur..

abah balik kerja terperasan, then dia tanya.. 'kete wira tu kenapa'?
'akak tak tahu, ada orang sondol time undur'.. T_T

nasib abah tak bising. sebab terang lagi nyata saya sepanjang hari kat umah. so, memang bukan salah saya..abah pun terdiam. tapi rasa nak :'( juga.. mana nak cari $$$ betul balik..

saya nak tanya sapa-sapa yang tahu, ada tak apa-apa barang ke, apa caranya nak hilangkan kesan sagat atau calar yang dah terjadi kat kete saya ni?
saya tak tahu nak buat apa, kalau saya cat balik, kena lagi, tak ke menangis dibuatnya..

kalau sapa-sapa tahu ada caranya, inform ye.. saya dah bingung dah bila tengok en.wira selalu jadi mangsa keadaan.. T_T




10 comments

  1. sebetulnya process yg sebenar..jgn panik..amik pic plate kete yg langgar guna hp ke..takpun catat..pastu mintak dia bayar..kalau tak nak bayar report polis then hantar ke bengkel panel insurans..tak yah bayar sesen pun sbb bengkel akan claims duit dari insurans kete langgar direct

    ReplyDelete
  2. kumbang jingga :
    -kalau ikut saya, mngkin saya buat macam tu. tapi mkcik yng nmpk tu bgthu time tu kete tu dah takde dah..dah beredar.. saya pun takleh nak buat apa la.. padahal ada ramai orang..tapi takde sapa tegur.. tak tahu juga napa mkcik yng dah nmpk tu tak tegur..sedih..sy takleh buat apa.. T_T

    ReplyDelete
  3. hu hu hu... adat berkereta kan mimie... kita x buat or langgar orang....orang pulak wat kat kiter... hu hu hu... T_T....

    memang sakit dan perit kalau kete kiter kener... tapi kalau tengok kesan sagat tu dalam cam kalau beli chemical penghilang calar kat hardware pown belum tentu bley hilang...

    huwaaaa.... memang cam kene hantar bengkel jer? sob sob...

    ReplyDelete
  4. farah waheda :
    -yela farah..selalu jadi mngsa.. :(
    kena hntar bengkel? erm, nmpak gaya biar dulu la..kewangan nak ke arah perkahwinan..tak boleh untuk kete je..

    ReplyDelete
  5. tak suka lah orang macam itu, dah buat lari..kesian akak..sabar ye. Kalau tak silap saya, kereta arwah ayah dulu, kena gitu, dalam beratus juga lah. Kereta akak kemek lagi.. Tak tahulah banyak mana. Saya pun tak berapa tahu.


    ReplyDelete
  6. nurul aini :
    -beratus? erm, memang tak buat la dik.. akak dah nak start prepare brng kawin.. sedihkan kita jaga elok2, orng yang buat..

    ReplyDelete
  7. sabar ye mimie..ujian Allah tu

    ReplyDelete
  8. HUHU...tatawla kite bab2 kereta nie...

    ReplyDelete
  9. HUHU...tatawla kite bab2 kereta nie...

    ReplyDelete
  10. Didiey :
    -alhamdulillah didiey..masih boleh bersabar..

    ain dzaya :
    -it's okay.. :)

    ReplyDelete