Hanya Pendapat Saya

Friday 12 October 2012

assalamualaikum.. salam jumaat semua..   =)

hooraayy, esok sabtu..sapa yang cuti tu best la kan..sambil golek-golek atas katil tu, jangan lupa blogwalking sekali ye.. hehe

pagi ni ada sedikit pendapat nak tulis kat sini.. sebelum tu, minta ampun, minta maaf kalau ada saya tersalah kata.. 
macam ni, semalam saja la blogwalking la kat blog hamba Allah sorang ni..tu pun saja search kat google..bukan dari senarai follower saya yang ada.. sebab search 1 tajuk ni.. 
*jangan risau ye kawan-kawan* hehe

sekarang ni ramai sangat yang buat 'segmen' kan tuk cari kawan-kawan blog yang baru.. eh, rasanya xsalah pun..sebab saya sendiri pun suka je join 'Segmen-segmen' ni.. lagipun bukan susah mana.. bukan kena bayar pun.. kebanyakkan nya yang saya join syaratnya just letak tajuk, letak banner then copy paste link pada empunya segmen tu..haaa, senang kan..

ada la sorang hamba Allah ni, dia complain la kata segmen-segmen ni macam menyusahkan..erkkk? menyusahkan? susah mana mana? ok la, ada juga saya tengok empunya segmen ni minta macam-macam.. macam nak kena follow sana dulu, follow sini dulu, click sana, click sini.. okay, fine.. memang la tu macam 'leceh' kan..

masalahnya, kalau awak x suka, awak xyah la buat..xyah la join.. yang awak dok mengomel bukan-bukan tu napa.. kalau awak sorang x join, masih ramai yang sudi kan.. x heran rasanya tukang empunya segmen tu awak xyah komen.. isshhh, macam-macam ok dia duk mengomel.. tetiba saya cam ada la sikit terasa kan..

ada sebab kan kenapa empunya segmen tu buat segmen macam tu.. mungkin dia baru pandai nak berblog..so, dia xde friend lagi.. like me..join segmen pun sebab nak kenal kawan-kawan lain.. lagipun dah nak sangat berblog kan, xkan hari-hari nak buat cerita diri sendiri je..confirm orang yang baca fikir kita ni 'syok sendiri'!.. 

tak pun, dorang memang suka cari kenalan baru..
apa salahnya kita support kawan-kawan lain.. xsalah pun support sikit kat kawan tu.. erm..yela, follower awak dah beribu riban kan.. so, boleh la awak kata camtu.. cuba kalau friend awak tu ciput je, bawah 50 orang contohnya, tentu awak pun terfikir nak join sama kan..

ok la, ni hanya pada pendapat saya sahaja la..bukan nak buat sapa-sapa terasa ye.. *matilah kalau xnak kawan cik mimie dh*
sebab rasa terpanggil nak luahkan apa yang saya baca semalam.. bukan sebab rasa diri ni hebat.. xpun macam tu..
kita berblog mesti ada tujuan kan..

kalau nak syok sendiri, rasanya, orang pun rimas nak baca kan.. so, kita fikir secara positif la ye.. saya sendiri berblog pun punyai banyak sebab..bukan sekadar nak syok sendiri semata-mata..
kalau kita fikir dari sudut positif, insyaAllah, matlamat yang kita nak akan tercapai..  =)

ok lah, cukup la tazkirah jumaat dari cik mimie pagi ni..

kalau awak-awak sume dah baca, then ada pendapat, bolehlah tinggalkan kat ruang komen ye..  =)

saya sekadar nak berkongsi cerita je.. bye..
=)





2 comments

  1. join segmen nie bagus sbenarnya. dpt tambah kawan baru :)

    tp kalau kita rase bnda tu menyusahkan, takyah la join. bukan penganjur paksa pon. haihhh..
    kan ? kan ? hihiih

    ReplyDelete
  2. Mrs rongoks : betul3.. =)
    kita join just for fun.. tp yela, ada setengah orng xsuka..tp nak kecoh2 pula..kalau xnk join duk diam2 kat situ..hehe..

    sapa yang suka, teruskan je la..hehe.. =)

    ReplyDelete