:: Sahabat Setia Blog Cinta Itu Indah ::

Shoplinks

Ahad, 24 Julai 2011

akhirnya Debab pergi jua.. :'(

copy paste dari blog lama..

assalamualaikum..

sedihnya rasa..debab pun dah pegi tinggalkan aku..
hampir 2bulan dia sakit, kta yang jaga dia..
kita yang mandikan dia bila dia kotor..
pastu pula start dari 17hb kut, dia manja je..nak tido sebelah kta..
adakala kta bawak dia ke depan, kta baring sebelah dia..
tetiba dia nak manja-manja..
dan dh disebabkan dia sakit, kta layankan la juga..
kta yang bagi dia makan..
kta macam yakin je yang dia akan baik..sebab dia ada nampak perubahan..
ada selera makan..kadang tu makan banyak..
tapi xpelah, kta xterkilan sangat bila dia mati..sebab kta rasa kta dah jaga dia dengan sebaik mungkin..
kta bagi dia mandi..kta bagi dia makan..kta bagi dia minum.. kta tido kan dia..
kta temankan dia..rasanya dah buat yang terbaik untuk dia..
dan mungkin dah ajal dia kan..kta redha kan je..walaupun sedih, tp kta tetap anggap sume ni dah ketentuan dari Allah..memang dia dipinjamkan untuk setahun je..
dari dia terus menderita, kts redhakan je Allah tarik nyawa dia..
anggap je la yang hidup pasti akan pergi juga kan..
xpelah, xtahu nak story macam mana lagi..
pape pun kta sy kan debab tau..sampai bila-bila..
rindu kat debab..  :-(


 kenangan masa debab masih sihat..
 sejak sakit. . .
 dia nak manja-manja..tarik tgn kta, siap peluk tkut kta lari x temankan dia tido..
 semua ni hanya tinggal kenangan..


ni gambar dia bila dah mati..sedih juga..tp kta redha kan aje..sebab tahu dia yang menangung segala kesakitan..
gambar ni kta ambik lebih kurang pukul 6 pagi - 23 Julai 2011


moga lepas ni jgn la ada lagi kucin-kucin kta yang sakit..  :(