:: Sahabat Setia Blog Cinta Itu Indah ::

Shoplinks

Rabu, 23 Mac 2011

Qola saat-saat terakhir.. :'(

copy paste dari blog lama..

ni la keadaan Qola saat beberapa jam sebelum dia pergi....



Isnin, 21 Mac 2011

Qola pun dah pergi sama.. :'(

copy paste dari blog lama..

assalamualaikum..
morning..

pagi ni ingat semangat la masuk keje..tp rasa macam sama je..
buat sy bertambah sedih adalah..
kucing kesayangan dah pegi lagi..
kenapala yang sy sayang-sayang tu pergi dulu..
pertama kali sy tengok kucing mati macam mna..

hari jumaat hari tu dah rasa hati ni nak bawak sama-sama balik kmpung..
rasa x sanggup nak tinggalkan dia kat umah..
sebab tahu adk msti biarkan je..
tapi sebab abh cakap xyah, so sy tinggalkan ajela..
erm..
pastu semalam bila sampai umah tengok dia dah kering sangat-sangat..
sy dah rasa dia pun akan mati sama..
xpe la qola..daripada qola terseksa kerana sakit, biarlah qola pergi..

malam semalam sy bisik kt telinga qola..sy kata kat dia
'' Ya Allah..jika benar qola boleh sembuh, sembuhkanlah dia esok bila aku bangun..
jika dia umr pendek, Engkau tariklah nyawanya esok..aku x sanggup nak tengok dia menderita..''
x sangka, x sampai 10 minit sy kata gitu dia pergi untuk selama-lamanya..
tidak sy sangka, dia nak pergi depan mataku, dia pergi diatas ribaku..
Ya Allah..sesungguhnya Engkau mendengar permintaanku..
kerana terlalu sayangkan nya..sy x sanggup dia menderita..
sesungguhnya dia masih kecik untuk tanggung kesakitan tu..


sy yng jaga dia..x sangka qola nak 'pergi untuk selama-lamanya' dia tunggu sy balik dari johor..


Ya Allah..sy redha dengan sumenya..
dulu kecik, kenit..kini qola..
walaupun dia hnya seekor kucing, tetapi dia juga makluk ciptaanMu Ya Allah..
kerana hidupnya juga perlukn kasih & sayang.. :'(


ni la Qola dalam kenangan..





biarlah Qola pergi dengan aman..
11.12.10 - 21.03.2011