Rahsia 3 Jenama Penapis Air Yang Terkenal Di Malaysia.

Thursday 24 August 2017


Rahsia 3 Jenama Penapis Air Yang Terkenal Di Malaysia.

Penapis Air telah menjadi salah satu keperluan yang tinggi nilainya yang mesti terdapat pada setiap rumah! Syarikat mengenakan bayaran yang sangat tinggi untuk penapis air mereka kerana biasanya datang dengan perkhidmatan tambahan yang mereka berikan selepas jualan! Itulah sebabnya kami mahu Anda Memilih dengan bijak dan tidak membuat keputusan yang salah.


Kita semua tahu kita mesti membersihkan air kita sebelum kita minum dengan betul? Tetapi masalahnya ialah memilih penapis air yang betul.
Ia akan menjadi susah untuk membuat pilihan jika tiada panduan dan sebab itulah,artikel ini sangat penting untuk anda. Dalam artikel ini, anda akan dapat melihat mengapa anda memerlukan satu daripada tiga penapis air yang utama di Malaysia.

Pertama, kenapa kita memerlukan penapis air? Ia kerana terdapat kekotoran yang perlu dihapuskan seperti:

• toxic metals (lead, mercury, aluminum, cadmium, chromium, copper).
• Additive (chlorine, chloramine, fluoride)
• Produk penglorinan (trihalomethanes or THM)
• Bahan-bahan organik (minyak, pesticides, pharmaceuticals, herbicides,)
• Bakteria dan virus (Giardia, Cryptosporidium).
• Bahan radioaktif seperti radon dan uranium.

Jika anda mengunakan air penbandaran, ianya cenderung kepada bahan pencemaran:
• fluoride
• chloramines
• chlorine
• THM (trihalomethanes)
•volatile organic compounds- VOC

Jika anda mengunakan air dari tembaga, pencemaran yang akan biasa didapati adalah:
• VOC (volatile organic compounds)
• Bakteria dan virus
• Kekotoran,kepingan daun dan lain-lain
• Bahan radioaktif

Terdapat pelbagai jenis kesan jenis penapis air.

Penapis jenis Kendi, seperti penapis Brita, adalah unit ekonomi yang menjadikannya lebih popular.Tetapi dalam jangka masa yang panjang,ianya merupakan salah satu pilihan yang agak mahal.Katrij penapis memerlukan petukaran yang tetap, perbelanjaan untuk 40 galen adalah berharga Rm21-50 sejam dan Rm290-Rm600 untuk setiap 750 galen.

Hampir kesemua jenis penapis kendi yang dikenali mengunakan GAC atau ‘granulated activated carbon’ sebagai penapisan yang sederhana. Biasanya, GAC adalah tempurung kelapa yang telah dipanaskan pada suhu yang cukup tinggi dengan ketiadaan oksigen dan kemudahan pasir.Penapis ini mengeluarkan  beberapa klorin dan hydrogen sulfides- yang mempunyai bau telur yang busuk  tapi tiada kesan terhadap VOC,logam,racun perosak atau penyingkiran florida.Secara umumnya ia tidak berkesan untuk penapis air.

Kepala Paip Penapis :

Penapis yang disambungkan pada kepala paip dapur sama seperti penapis periuk tetapi ianya lebih baik daripada penapis berbanding penapis untuk periuk.Walau bagaimanapun,mereka mempunyai masalah yang sama murah tetapi ia tidak menghilangkan banyak pencemaran. Anda ingin mengantikan penapis pada setiap 100 liter pada harga Rm 60-Rm120 atau  mengantikan Rm 420-Rm580 untuk 700 galen.

Itulah sebabnya artikel ini sangat penting. Anda akan tahu yang mana satu penapis air yang terbaik dan berpatutan. Penapis ini sangat baik dalam mengeluarkan klorin, hasil sampingan klorin, sebatian organik yang tidak menentu, fluorida, racun perosak, zarah dan juga farmaseutikal. Penapis ini menggunakan bahan penapis yang sedia ada ".

3 Penapis Air Yang Terbaik Di Malaysia


Penapis Air Aqua Kent:


Terdapat banyak risiko terhadap kesihatan dan penyakit yang akan didapati dari air yang kotor. Dan keperluan besar untuk pembersihan air telah merangsang pembangunan sistem penapisan air banyak di seluruh dunia. Dengan kemudahan yang moden ini, keluarga dapat menapis air di rumah mereka. Aqua Kent Water Purifier adalah sistem yang dapat memenuhi kedua-dua keperluan anda dan anggaran anda untuk melindungi keluarga dan anak-anak anda dari penyakit waterborne

Jika anda merasakan ingin membeli penapis air sama ada untuk kegunaan peribadi atau profesional,anda dinasihatkan untuk memeriksa bahawa sistem penapis adalah berada dalam kedudukan yang tinggi dan penapis air Kent telah membuat perbezaan.

Jenama Aqua Kent Terhadap Jenama Lain


Terdapat banyak jenama penapisan dan pemurnian yang berbeza. Apabila Kent diperkenalkan ke pasaran Malaysia, itu adalah faktor harga yang menyebabkan banyak orang pergi untuk jenama Kent kerana sistem pembersihan maju pada harga yang baik. Apabila orang melihat kebolehan penapisan unggul Kent, bilangan pelanggan terus meningkat - mereka yang suka Kent telah melaporkan bahawa terhadap jenama lain ketika datang ke sistem penyucian dan penyaringan air, jauh ke depan. Lawati www.aquakentro.com.my untuk maklumat lanjut.

Pembersih air Kent boleh didapati dalam beberapa model dengan prestasi unggul kepada jenama lain. Penapis Air Aqua Kent mampu memurnikan air dari pelbagai sumber termasuk paip perbandaran, Tangki simpanan overhed dan menanggung telaga. Menggunakan Teknologi RO Mineral, 0.0001micron bahan kimia seperti arsenik dan fluorida dikeluarkan sementara mengekalkan Mineral penting, yang penting untuk kesihatan.

Bagi Kent Grand Plus dan Under Counter Kent Excell, ini dilakukan oleh TdsController mereka yang terkenal yang membolehkan Mineral ke Dikekalkan di dalam air anda sambil mengeluarkan yang lain! Untuk Kent Maxx dan Kent Ultra, Light UV (Ultra Violet) membunuh semua virus dan bakteria bersama dengan penapisan karbon dan sedimen untuk menghilangkan klorin dan zarah yang lebih besar. Ia juga termasuk penapis alkali untuk membolehkan air menjadi ringan-alkali yang baik untuk sistem imun. Oleh itu Dengan Aqua Kent, anda mendapat 100% air tulen dengan Mineral penting.


Anggaran Kos Penapis Air Kent

Terdapat beberapa jenis penapis Kent dan kesemuanya dibuat dengan teknologi terkini. Walaupun terdapat sedikit perbezaan dari segi model, kos, ciri, dan rupa, anda boleh memastikan kualiti terbaik dari pelbagai model Kent. Anda boleh memilih antara model terbaik seperti, Kent Grand +, mutiara, Maxx, Under Counter Kent excel dan Jemand the Kent tertinggi. 

Air yang ditapis bebas daripada pencemaran dan kekotoran tetapi mineral penting kekal - ini adalah cara yang lebih sihat untuk meminum air bersih tanpa kompromi.
Harga Beli Produk Bermula dari Rm500 - Rm2000.
Untuk Pakej Sewa kontrak hanya untuk 2.5 tahun sahaja lepas tu Produk tu jadi Hak Milik awak.






Penapis Air Coway

Villaem CHP-O8AR mempunyai prestasi penapisan yang lebih kuat, tetapi penggunaan tenaga yang rendah dan juga suhu air yang dapat dikawal. Sensor mod malam mengurangkan penggunaan kuasa apabila mengesan persekitaran cahaya yang redup. Ia menggunakan osmosis Reverse yang menakjubkan dan mempunyai sistem penapis enam langkah menakjubkan. 

Pembersih Air Alkali Coway menggunakan teknologi terbaik yang terdapat di era ini. Air mengionkan alkali pertama yang mempunyai suhu penyejuk sejuk. Menggabungkan pembersih hibrid dan nano, ini adalah yang pertama seumpamanya. Pembersih air alkali pertama mempunyai reka bentuk moden. Sekiranya doktor mengesyorkan maka ini adalah produk kerana ia mempunyai air alkali atas PH8 dan ke atas.

Kelebihan

Penapis Komposit Advanced SF yang mempunyai Sistem Penapisan 3-langkah Menyediakan Kualiti Air yang disucikan. Ia mempunyai sambungan langsung ke keran yang menyediakan 4 liter air seminit tanpa tangki penyimpanan yang memberi anda air cepat secara konsisten. Ia mempunyai sistem minum langsung bukan elektrik untuk mendapatkan akses serta-merta terutama semasa momen-momen tersebut. Penapis SF mempunyai fungsi untuk menghilangkan klorin, hidrokarbon berklorin, sebatian organik yang tidak menentu (VOC), kekotoran bukan organik yang terlarut dan bahan pencemar berbahaya yang lain.
Mudah Digunakan
Ia mudah dipasang dan mudah dijaga. Apabila penapis perlu diubah, ada penunjuk untuk ditunjukkan. Saiz padat dan reka bentuk yang elegan menjadikannya mudah untuk ditempatkan di mana-mana sahaja.
Anggaran Kos Untuk Coway
Ia mempunyai pemasangan mudah dengan alat penyesuai paip dan tiada kerja paip tambahan diperlukan. Walau bagaimanapun perubahan penapis adalah curam kerana penapisnya mahal.
Harga Produk dari Rm2400 - Rm4400. Kontrak Rental untuk 5.5years sahaja.

Penapis Air Cuckoo

Apa yang kita perlukan secara umumnya daripada penapis air adalah air yang mudah dan bersih.
Semua pembersih penapis air dari Cuckoo menggunakan teknologi penapis terkini, yang bukan hanya memberikan anda bersih tetapi juga air yang sihat. Air yang disaring dari cuckoo nampak baik juga.

Di samping itu, penapis air menyediakan beberapa air ringan-alkali yang berguna dan selamat untuk sistem dalaman badan.
Air sedikit beralkali sihat seperti air minuman. Ia dihasilkan oleh elektrolisis daripada pengion air. Air alkali mengandungi hidrogen molekul yang dihasilkan daripada elektrod negatif (katod). Terdapat banyak nama untuk air ini, termasuk air alkali, air terionisasi, air beralkali beralkali, air katodik, air Kangen, elektrolit air dan banyak lagi.






Anggaran Kos Penapis Air Cuckoo

Cuckoo juga menggabungkan keberkesanan kos dengan fungsi utiliti dan sangat mudah digunakan dan dipasang. Tidak ada pengetahuan terlebih dahulu mengenai penggunaan pembersih air ini.

Semua pembersih air di atas mempunyai teknologi terbaik dan anda tidak perlu memecahkan bank untuk membeli. Anda tidak perlu mengorbankan kesihatan anda kerana kos.

Harga Produk dari Rm2500 - Rm4999. Kontrak sewa selama 5 tahun.

Dapatkanya sekarang sebelum anda pergi ke sana, jangan hanya membeli jenama yang paling terkenal. Hanya kerana mahal tidak bermakna ia mempunyai sistem penapisan yang terbaik. Penyelidikan dengan bijak dan kemudian Dapatkan yang sempurna!

Harap ini membantu!

Untuk mengetahui maklumat lebih lanjut mengenainya boleh layari :

Website : http://www.aquakentwaterfilter.com.my

Facebook : https://www.facebook.com/AquaKentROMalaysia

Instagram : https://www.instagram.com/aquakentromalaysia


3 comments